Organizator:

Geckeler Michels: krzesło to rzeźba w przestrzeni użytkowej

Podziel się

Przedstawiciele studia Geckeler Michels podczas swojego wystąpienia, trzeciego dnia ARENA DESIGN 2019, opowiadali o ewolucji krzesła, na przykładzie swojego projektu i własnych doświadczeń. Szczegółowo objaśnili publiczności wszystkie etapy powstawania finalnego produktu.

Jeżeli przyglądasz się projektowi i skupiasz się na udoskonaleniach wystarczająco długo, ostatecznie uzyskasz satysfakcjonujący efekt, choćby zasadniczo odbiegał od pierwotnej formy. Wybraliśmy krzesło i poświęciliśmy mu tyle uwagi, bo jest dla nas wyjątkowym elementem wyposażenia. To swego rodzaju wolno stojąca rzeźba, w przestrzeni użytkowej – mówili David Geckeler i Frank Michels z berlińskiej pracowni Geckeler Michels.

Berlińskie studio projektowe Geckeler Michels, od 2013 roku tworzy meble, oświetlenie i aranżacje przestrzeni. Ich projekty są nowoczesne i odważne, wyróżniają się niebywałą precyzją detali i minimalistycznymi formami. Łączą innowacyjne podejście ze świadomym zakorzenieniem w historii światowego dizajnu. W ich procesie twórczym największy nacisk kładziony jest na funkcjonalności produktów, dlatego każdemu projektowi towarzyszą rozległe i dogłębne badania.

Trzeciego dnia ARENA DESIGN 2019, uczestnicy mieli także okazję posłuchać wskazówek na temat świadomego kierowania marki w dobie mediów społecznościowych. Na panelu dyskusyjnym z udziałem Marceliny Plichty-Wabnik (TRE), fotografów Jacka Kołodziejskiego i Ernesta Wińczyka moderowanym przez Klarę Czerniewską-Andryszczyk, goście odpowiadali m.in. na pytanie, jak odpowiednio zbriefować fotografa przed zleceniem projektu. Uniwersytet Artystyczny zaprezentował natomiast projekty badawczo-rozwojowe realizowane wraz z przedstawicielami przedsiębiorstw z branży meblarskiej. O storytellingu i budowaniu marki opowiadał dr Marek Borowiński (Shop Doctor), a o prawie własności intelektualnej w kontekście wzornictwa i sztuki mec. Daniel Hasik. Berenika Miłkowska-Milbrodt (loveOriginal) mówiła o wartości oryginalnych projektów, o rozpoznawaniu i interpretowaniu trendów rozmawialiśmy z Dagmarą Jakubczak (FORelements), a o najmodniejszych kolorach na rok 2019 – z Izabelą Żak (Flügger).