Organizator:

Podsumowanie poprzedniej edycji

Podziel się

Prawie 22.000 gości z około 60 krajów na 62.000 mkw. w 11 pawilonach w samym centrum Poznania przez cztery dni. W samych statystykach wydarzenia organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie – MEBLE POLSKA, HOME DECOR i ARENA DESIGN – prezentują się imponująco. Ale same statystyki to nie wszystko. Co roku programowi Targów towarzyszy przegląd najważniejszych branżowych tematów.

 

11. edycja ARENA DESIGN odbyła się pod hasłem TransFormacje, manifestując tym samym zmiany w kontekście dizajnu, a także samego wydarzenia. Pomysłodawczynią hasła oraz osobą odpowiedzialną za program jest Maria Jeglińska – nowa dyrektorka kreatywna.

Międzynarodowe Targi Poznańskie za dwa lata będą obchodziły setny jubileusz. Ta tradycja napawa dumą, ale też zobowiązuje. To nie tylko wiek tradycji, ale też wiek patrzenia w przyszłość i obserwacji teraźniejszości. Dzisiaj Polska jest 5. producentem i 4. eksporterem mebli na świecie z apetytem na dalsze sukcesy. Tym pilniej musimy śledzić nie tylko światowe rynki, ale też światowe trendy i zmiany towarzyszące wzornictwu. Stąd bierze się sukces ARENA DESIGN – mówił Przemysław Trawa, Prezes Zarządu Grupy MTP.

Program tegorocznej ARENA DESIGN pełen był spotkań ze specjalistami i nowymi nadziejami dizajnu, wykładów specjalistów i tematycznych wystaw. Agata Nowotny po wielu miesiącach obserwowania rzemieślniczej pracy w polskich fabrykach zaprezentowała materiały i procesy produkcyjne podczas wystawy „Zasoby. Od materiałów do produktów”. Emilia Obrzut zakwestionowała definicję nowoczesności, prezentując meble vintage w nowym wydaniu w ramach „195x:How old is modern?”. W tym roku po raz pierwszy ogłoszono także Projektantów Roku – młodych, uzdolnionych i obiecujących przedstawicieli polskiego dizajnu. Wyróżnieni zostali Nikodem Szpunar, Michała Loba i Fenek Studio, którzy pokazali swoje najważniejsze projekty i opowiadali o tym jak wypracować własną tożsamość i własne strategie obecności na rynku. Nie zabrakło także gali rozstrzygającej TOP DESIGN award – konkursu, który towarzyszy wszystkim edycjom ARENA DESIGN. Nagrody przyznano w 8. kategoriach: Przestrzeń domowa, Biuro, Kuchnia, Łazienka, Przestrzeń publiczna, Materiały i komponenty, Elektronika użytkowa oraz Motoryzacja i transport publiczny.

Program ARENA DESIGN 2019 to także spotkania z gwiazdami światowego dizajnu. Podczas panelu dyskusyjnego szwedzko-brytyjski duet Massproductions (Magnus Elebäck i Chris Martin) opowiadał o ścieżce dziesięcioletniej kariery, która błyskawicznie rozwinęła się wraz z premierą pierwszego produktu. Alexander Taylor, projektant i innowator, który dla marki Adidas wdrożył rewolucyjną technologię tkania obuwia zero waste, opowiadał o punktach zwrotnych swojej kariery i codziennych aspektach pracy w gronie najlepszych dizajnerów i studiów projektowych na świecie. Młody berliński duet Geckeler Michels opowiedział o ewolucji krzesła i czynnikach wpływających na wydłużony proces projektowania. Podczas wykładu David Geckeler i Frank Michels, na podstawie doświadczeń związanych z ich własnym projektem omówili procesy poprzedzające narodziny finalnego produktu.

W bogatym programie znalazły się także panele tematyczne i dyskusje prowadzone przez partnerów, patronów medialnych i specjalnie zaproszonych gości. Wśród nich panel Partnera Strategicznego ARENA DESIGN 2019 – VOGUE Polska.

W ciągu czterech targowych dni z ekspozycją zajmującą 11 pawilonów i 62.000 mkw zapoznało się prawie 22.000 osób. Najwięcej zagranicznych zwiedzających pochodziło z Niemiec, ale rośnie liczba kupców, którzy przyjeżdżają do Poznania z nowych perspektywicznych rynków, jak Stany Zjednoczone, Chiny, Indie czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Targi odwiedzili goście z około 60 krajów.